191021

Seminarie: Influencereffekten

I torsdags höll vår vår AD och sociala medie-expert, Lina Andersson ett seminarie om influencermarknadsföring. Hur ser trenderna ut, hur gör man ett riktigt lyckat samarbete och vilka fallgropar finns? Vi bjöd på en smarrig frukost och Lina delade med sig av sina spaningar och erfarenheter. Stort tack till alla som kom! Och ni som […]

191008

Hej Sarah!

Hon kommer senast från Publicis Sapient där hon jobbat med bland annat Mercedes reklam i traditionella men framförallt digitala kanaler. Sarah har jobbat inom det digitala spåret i över 10 år; både hands on, men också på en strategisk nivå. Nu är hon digital projektledare hos oss på Garbergs Malmö! HEJ bästa Sarah!

190924

We give you FIBER

Att fibrer är bra för magen är sedan gammalt. Så vad är nytt? Jo vår nya fina design och kommunikation för nya supergoda FIBER från Kiviks Musteri. En riktig fiberboost i vardagen som nu finns att köpa på COOP och CityGross. Se mer här.

190910

Handbok för nätföräldrar i Svenska Designpriset

Som ni kanske redan sett i era flöden är det hög tid för det årliga Svenska Designpriset. Handbok för nätföräldrar är nominerad i kategorin Bildkommunikation – Illustration och infographic och vi skulle självklart uppskatta om du tog dig tid att rösta. Här är det nämligen ingen jury utan folket som bestämmer. Vi är redan superstolta […]

190902

Seminarie: Kreativitetseffekten

I torsdags höll vår eminenta CD, och tillika Guldäggsordförande 2018, Malin von Werder ett seminarie om varför kreativitet är så bra (och inte bara något vi kreatörer tycker är kul). Vi bjöd både på tilltugg från Allerum, drinkar blandade med dryck från Kiviks musteri och bevis för hur kreativitet effektiviserar kommunikation. Stort tack till alla […]

190827

Väx med Malmö nominerad i Publishingpriset!

Tillsammans med Malmö stad är vi nominerade i Publishingpriset för filmen “Väx med Malmö“. Filmen skildrar en flicka som växer upp samtidigt som staden omkring henne och har använts för att informera om Malmös alla bostadsprojekt. Publishingpriset har sedan 90-talet belönat redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Det är fristående från branschens organisationer och finansieras fullt ut av […]

190822

Dela språket i Sydsvenskan

I juni lanserade vi initiativet Dela språket tillsammans med Region Halland. Målet är att få fler föräldrar att språkträna sina barn, med hjälp av världens största bilderbok Instagram. Tidigare har Dela språket lyfts fram i både SR och SVT Halland och nu gör Sydsvenskan ett stort reportage med Maria Ehde Andersson, processledare och initiativtagare. Så […]

190613

Goda nyheter! Vi lanserar en helt ny ost med Skånemejerier

Tillsammans med vår kund Skånemejerier har vi tagit fram lanseringskampanjen för Allerum Creme, en mjuk hårdost med stark karaktär. Stolta över en helhetskampanj med TVC, SoMe och YouTube, receptbilder och influencersamarbete med Billgren&Wood. Kom förbi så bjuder vi på en provsmakning! Se mer här.

190522

1:a och 3:a i Månadens Kampanj

I Resumés Månadens Kampanj fick vi nu i maj två finfina pallplatser. Det började med en vinst i kategorin Print för vårt specifika NK-grepp på nyöppnade NK Saluhalls matkasse. Och precis när konfettin hade lagt sig belönades vi även med en tredjeplats i Content för BRIS viktiga Handbok för nätföräldrar. Det här (bland annat) hade juryn […]

190521

TNW2019 – The heart of Tech

Vår iAD, Jone, besökte The Next Web Conference 2019 i Amsterdam, Europas största årliga tech event. 17,500 deltagare. 2 dagar och oändligt många speakers.   Årets tema var The Heart of Tech där fokus låg på att lyfta frågan om vi som arbetar i brancher som använder digitala kanaler och tech, kommer använda det för […]

190520

Lansering av effektivitetsprinciperna i Skåne

Frågan om kommunikationens affärseffekt är lika gammal som aktuell. Om du som byrå eller marknadschef inte kan förklara hur reklamen skapar affärsvärde kommer din budget att krympa. Hur orättvist det än må vara. Därför har KOMM tagit fram Effektprinciperna – åtta principer för hur man bör tänka kring, och arbeta med, kommunikationseffekt. KOMMs Effektkommitté under […]

190306

Sveriges lyxigaste matkasse

Sveriges lyxigaste matkasse finns just nu att beställa från nya NK Saluhall. 1 middag för 2 personer levereras i en väska från något av varuhusets lyxmärken. Tillsammans med NK har vi på Garbergs tagit fram lanseringskampanjen för den nya saluhallen som öppnar imorgon. Stay tuned for more! Läs mer om Sveriges lyxigaste matkasse här, här, här, […]

190213

Bokrelease

På uppdrag av Bris och Prins Carl Philips och prinsessan Sofias Stiftelse har vi på Garbergs skapat Handbok för nätföräldrar. Det vi lärt oss är att de allra flesta barn verkligen vill prata med sina föräldrar om det som händer på nätet. Barn vill gärna prata om nätvardagen, allt roligt och bra, allt svårt och […]

190902

Seminarie: Kreativitetseffekten

I torsdags höll vår eminenta CD, och tillika Guldäggsordförande 2018, Malin von Werder ett seminarie om varför kreativitet är så bra (och inte bara något vi kreatörer tycker är kul). Vi bjöd både på tilltugg från Allerum, drinkar blandade med dryck från Kiviks musteri och bevis för hur kreativitet effektiviserar kommunikation. Stort tack till alla […]

190520

Lansering av effektivitetsprinciperna i Skåne

Frågan om kommunikationens affärseffekt är lika gammal som aktuell. Om du som byrå eller marknadschef inte kan förklara hur reklamen skapar affärsvärde kommer din budget att krympa. Hur orättvist det än må vara. Därför har KOMM tagit fram Effektprinciperna – åtta principer för hur man bör tänka kring, och arbeta med, kommunikationseffekt. KOMMs Effektkommitté under […]

190130

Working our magic for magic brands

Garbergs Malmös Showreel 2018. Titta här

181220

Goda nyheter!

Sedan oktober går vi mest runt och ler hela dagarna över att Skånemejerier ost med bland annat varumärket Allerum är ny kund här på byrån. Say cheese!

181214

MECA – Changer of the Year

Vår kund Susanna Carlander Grafström på MECA har vunnit utmärkelsen Changer of the Year på Mekonomen Groups ledarkonferens. Att Susanna får denna fina titel internt visar på att vi gjort ett fantastiskt jobb ihop sedan samarbetet startade i februari. Tillsammans har vi gjort ett gediget strategiarbete med ny varumärkes- och kommunikationsplattform samt ett nytt kommunikationskoncept. […]

180716

Lunds Universitet till Garbergs Malmö

Ett skånskt akademiskt trefaldigt hurra utropades på byrån när vi vann upphandlingen om att bli fullservicebyrå för Lunds Universitet.

180518

Garbergs Köpenhamn

17-18 maj 2018 flyttade vi hela kontoret till Köpenhamn i hela två dagar. För att det är härligt med miljöombyte. För att det ger perspektiv. För att bli ännu bättre på det vi gör så fantastiskt bra. För att vi säljer värdeskapande kreativitet. Vi valde att kommunicera att vi blev Garbergs Köpenhamn. Med ny temporära logotyp […]

171213

Malin von Werder leder Guldägget 2018

Stoltheten på byrån över att vår CD och art director Malin von Werder blir huvudjuryordförande i Guldägget 2018. Malin har tre guldägg och fyra silverägg i bagaget. Dessutom har hon två gånger tidigare varit kategoriordförande i Guldägget och har suttit i juryn för bland annat Cannes Lions, Eurobest och Dubai Lynx. Hon hälsar: – Jag är […]

171201

SPINN FTW

För andra året i rad vann vi guld tillsammans med Landskrona stad i Spinn – Sveriges största PR-tävling. I hård konkurrens blev det vårt anti-mobbnings-initiativ KIDISH som vann med följande motivering: Den vinnande kampanjen löser på ett ambitiöst sätt ett problem nutidsvuxna brottas med. Nämligen att förstå vad barnen prata om på sociala medier. På så […]