
220916
It’s an endless fashion experience. It’s NK.
A/W 2022 dramatiserar vi upplevelsen av NK:s oändliga möjligheter till unika looks i en enda fashion loop. Kolla in vår nya höstkampanj här! It’s an endless fashion experience. It’s NK.

220908
Vi förstärker med ny Art Director
Vi är oerhört glada över att Art Director Maria Fridman börjar hos oss! Maria kommer närmst från B-Reel. Och har tidigare jobbat nio år på Forsman & Bodenfors med kunder som Volvo Personbilar och Volvo Trucks North America.

220707
Hej du ljuva sommartid!
Ett halvår in i 2022 kan vi konstatera att det varit full fart sedan januari. Vi har sagt hejdå till pandemin och hej till nya kunder och kollegor. Detta firade vi med en stor härlig fest förra veckan. Nu tar vi semester och önskar dig en underbar sommar! Ses i augusti igen.

220630
Säg hej till din nya favoritgranne!
På ett eller annat sätt har vi alla malmöiter någon relation till Kronprinsen. Man skulle kunna säga att vi alla är granne med detta enorma hus som gör sig påmint i horisonten från nästan alla vrår i Malmö. Under lång tid har Kronprinsen kanske inte varit den perfekta grannen, men nu tar Heimstaden tag i […]

Ny Grafisk Designer till Malmökontoret
Vi är vansinnigt glada att ha John Schulisch på plats som ny grafisk designer. Han kommer närmst från BBDO.

Howdy, Pannoumi!
Vi har tagit fram förpackningsdesign och kommunikationskoncept till Skånemejeriers nya stekost Pannoumi. Genom att integrera grafiska element på förpackningarna som också kunde leva vidare i kommunikationen fick vi ihop en kommunikativ identitet och tonalitet för Pannoumi. Från och med nu är det stekta fläsket ost!

Vi förstärker med ny copy
Daniel kommer senast från VMLY&R Copenhagen där han bland annat jobbade med Faxe Kondi och Carl Hansen. Efter ett par år av utlandsjobb är vi jätteglada över att Daniel valt Malmö och Garbergs.

220503
Nu tutar och kör vi!
Vi kan stolt meddela att Mekonomen är ny kund här på byrån. – Mekonomen är i dag marknadsledare med 95% varumärkeskännedom, det är vi så klart väldigt stolta över. Men för att framtidssäkra vårt varumärke behöver vi stärka preferensen för Mekonomen, det är inte helt tydligt vad vårt unika erbjudande är och varför målgruppen ska […]

220428
Två nomineringar i Guldägget 2022!
Vi är mycket stolta över Garbergs två nomineringar i Guldägget 2022! För Barncancerfonden i kategori “Kortare film” och för Skansen i kategori “Hantverk”.

220322
Ett riktigt mästerverk till ost!
Skånemejerier har lanserat deras största ostnyhet i modern tid. Rike är inte bara en ny ost det är också en helt ny typ av ost! Och ett riktigt mästerverk till ost kräver sin lansering. Vi bjöd in kunder, press och influencers till frukost på Nationalmuseum. Elsa Billgren avtäckte osten under jubel, det åts frukost, provsmakades […]

Bring the future to the table
Duni har lanserat ett gäng smarta miljövänliga produkter tillverkade av matavfall från livsmedelsindustrin. Tillsammans med fotograf Johan Sundell och stylist Saša Antić har vi tagit fram produktbilder för annonsering i sociala medier.

211008
Vi förstärker dubbelt!
Ulrika Lundin är nyanställd Junior Planner efter studier på Hyper Island och praktik på malmökontoret hela våren. Olivia Sunesson är tillbaka i stan efter en tid på Open Studio i Stockholm. Olivia stärker upp vårt designerbjudande.

Grand Old, Brand New
I höstens kampanj för NK har vi tagit fram originalmönster från NK:s Franska damskrädderi efter modehus som Dior och Balenciaga. Via ”The unlimited edition of haute couture” på nk.se kan vem som helst skapa egna unika kreationer från anrika mönster och tävla om att få se sin vinnande kreation utställd i varuhuset. Läs mer om […]

210520
Tre Silverägg i årets Guldägget!
I går var det äntligen dags för årets Guldäggsgala. Guldägget, som är det mest prestigefyllda priset i svenska reklambranschen, bedömer årets bästa kommunikationsinsatser utifrån kriterierna Idéhöjd, Tydlighet, Relevans, Hantverk och Omdöme. Och i år vann vi på Garbergs tre Silverägg! För Ramboll och kampanjen ”Happy commuter”, för Nordiska kompaniet och “NK först med det senaste […]

210406
En tredjeplats i Resumé Designindex!
Vi kom på tredje plats i Resumé Designindex tillsammans med vår kund Zonnic. Vi har tagit fram en design som renderade i en vägd sexprocentig ökning i de fyra parametrarna, samma resultat som tvåan Candy King. Avgörandet ligger dock i att 56 procent, i jämförelse med Candy Kings 57, av respondenterna sa sig föredra den […]

210326
Guldäggsnominerade
Vi är otroligt stolta över vår nominering i Guldägget för “NK först med det senaste sedan 1902” för Nordiska kompaniet! Tillsammans med Stockholmskontoret blev det hela 5 nomineringar till Garbergs i årets Guldägget.

210115
Garbergs bland världens mest kreativa byråer
Enligt forumet Best Ads är Garbergs Sveriges mest kreativa byrå, och globalt hamnar byrån på en delad sjunde plats. Vi är rörda och väldigt stolta över detta! Läs hela listan här.

191021
Seminarie: Influencereffekten
I torsdags höll vår vår AD och sociala medie-expert, Lina Andersson ett seminarie om influencermarknadsföring. Hur ser trenderna ut, hur gör man ett riktigt lyckat samarbete och vilka fallgropar finns? Vi bjöd på en smarrig frukost och Lina delade med sig av sina spaningar och erfarenheter. Stort tack till alla som kom! Och ni som […]

190902
Seminarie: Kreativitetseffekten
I torsdags höll vår eminenta CD, och tillika Guldäggsordförande 2018, Malin von Werder ett seminarie om varför kreativitet är så bra (och inte bara något vi kreatörer tycker är kul). Vi bjöd både på tilltugg från Allerum, drinkar blandade med dryck från Kiviks musteri och bevis för hur kreativitet effektiviserar kommunikation. Stort tack till alla […]

190520
Lansering av effektivitetsprinciperna i Skåne
Frågan om kommunikationens affärseffekt är lika gammal som aktuell. Om du som byrå eller marknadschef inte kan förklara hur reklamen skapar affärsvärde kommer din budget att krympa. Hur orättvist det än må vara. Därför har KOMM tagit fram Effektprinciperna – åtta principer för hur man bör tänka kring, och arbeta med, kommunikationseffekt. KOMMs Effektkommitté under […]

181214
MECA – Changer of the Year
Vår kund Susanna Carlander Grafström på MECA har vunnit utmärkelsen Changer of the Year på Mekonomen Groups ledarkonferens. Att Susanna får denna fina titel internt visar på att vi gjort ett fantastiskt jobb ihop sedan samarbetet startade i februari. Tillsammans har vi gjort ett gediget strategiarbete med ny varumärkes- och kommunikationsplattform samt ett nytt kommunikationskoncept. […]

180716
Lunds Universitet till Garbergs Malmö
Ett skånskt akademiskt trefaldigt hurra utropades på byrån när vi vann upphandlingen om att bli fullservicebyrå för Lunds Universitet.

180518
Garbergs Köpenhamn
17-18 maj 2018 flyttade vi hela kontoret till Köpenhamn i hela två dagar. För att det är härligt med miljöombyte. För att det ger perspektiv. För att bli ännu bättre på det vi gör så fantastiskt bra. För att vi säljer värdeskapande kreativitet. Vi valde att kommunicera att vi blev Garbergs Köpenhamn. Med ny temporära logotyp […]

171213
Malin von Werder leder Guldägget 2018
Stoltheten på byrån över att vår CD och art director Malin von Werder blir huvudjuryordförande i Guldägget 2018. Malin har tre guldägg och fyra silverägg i bagaget. Dessutom har hon två gånger tidigare varit kategoriordförande i Guldägget och har suttit i juryn för bland annat Cannes Lions, Eurobest och Dubai Lynx. Hon hälsar: – Jag är […]

171201
SPINN FTW
För andra året i rad vann vi guld tillsammans med Landskrona stad i Spinn – Sveriges största PR-tävling. I hård konkurrens blev det vårt anti-mobbnings-initiativ KIDISH som vann med följande motivering: Den vinnande kampanjen löser på ett ambitiöst sätt ett problem nutidsvuxna brottas med. Nämligen att förstå vad barnen prata om på sociala medier. På så […]