190205

Malin Wikerberg är juryordförande i årets Guldägg

Som juryordförande i kategorin Aktivering är Malin Wikerberg en av de namntunga i branschen som leder Sveriges största kommunikationstävling Guldägget. Förra året var Malin Von Werder huvudjuryordförande. Läs mer här och här.

190130

Working our magic for magic brands

Garbergs Malmös Showreel 2018. Titta här

190128

Hej Sigrid!

Hon är utbildad på Hyper Island, har jobbat som journalist på Aftonbladet TV och kommer senast från Nordic Morning där hon varit produktionsledare för kunder som Loréal och Subaru. Nu är hon produktionsledare hos oss. HEJ bästa Sigrid!

181221

Tack för 2018!

Ännu ett kapitel i Garbergs Malmös snart femåriga historia går mot sitt slut. Därför vill vi tacka alla som gjorde 2018 till den klang- och jubelfest det var! För det har hänt en hel del. Vi har bland annat sagt Hello to new beginnings med IKEA, vuxit upp med Malmö stad, fått fem nya fantastiska […]

181220

Goda nyheter!

Sedan oktober går vi mest runt och ler hela dagarna över att Skånemejerier ost med bland annat varumärket Allerum är ny kund här på byrån. Say cheese!

181214

MECA – Changer of the Year

Vår kund Susanna Carlander Grafström på MECA har vunnit utmärkelsen Changer of the Year på Mekonomen Groups ledarkonferens. Att Susanna får denna fina titel internt visar på att vi gjort ett fantastiskt jobb ihop sedan samarbetet startade i februari. Tillsammans har vi gjort ett gediget strategiarbete med ny varumärkes- och kommunikationsplattform samt ett nytt kommunikationskoncept. […]

181127

Premiär för Garbergs första radioteater!

Idag släpps episod ett av Mannen i askan, en historia om förbjuden kärlek bland sekelskiftets kulturelit på Näsby Slott i Täby. Inspirerad av miljöerna i Näsby Slottspark. Gustav Hammarsten och Astrid Assefa har två av huvudrollerna, in och lyssna! Kund: Näsby Slottspark Produktion: Swartling Produktion Illustrationer: Julia Szulc

181024

Säg hej till Liselott!

Liselott är vår nya strategiska projektledare med stor erfarenhet inom FMCG. Hon kommer senast från Orkla Foods där hon har haft positionen New business manager med fokus på koncept, brand building och strategi. Varmt välkommen Liselott!

181023

NK Beauty

Skönhet är inte konstant, den är i konstant förändring. Precis som NK. Nu har vi på Garbergs Malmö & Stockholm gjort kampanjen som avtäcker nya NK Beauty! Läs om kampanjen här

181011

WKND by HBG i global final

Helsingborg stad är nominerade i två kategorier i City Nation Place Awards, “Bästa kommunikationsstrategi” och ”Bästa platsvarumärke”, för konceptet Weekend by HBG, som Garbergs Malmö har varit med och tagit fram. Läs mer här och här.

180823

Internationell uppmärksamhet för vår IKEA-kampanj

I den internationella reklamtävlingen Clios nyhetsbrev, Muse, uppmärksammas vår Back to School-kampanj för IKEA. Läs artikeln här.

180820

Malin Wikerberg är ny VD

Hösten betyder nystart och även om hon klev in i rollen redan 1 juni så är det en nyhet att Malin Wikerberg är ny VD hos oss på Garbergs Malmö. – Fokus för alla Garbergs kontor är värdeskapande kreativitet, där kommer min erfarenhet och kompetens från kreatörssidan till stor nytta, hälsar Malin. Läs mer om […]

180817

Hello to new beginnings!

Vi startar hösten med årets globala Back to School-kampanj för IKEA som vi gjort tillsammans med IKEA Creative Hub och regissör Clara Nova Tägtström på Bacon. Läs om kampanjen här

190902

Seminarie: Kreativitetseffekten

I torsdags höll vår eminenta CD, och tillika Guldäggsordförande 2018, Malin von Werder ett seminarie om varför kreativitet är så bra (och inte bara något vi kreatörer tycker är kul). Vi bjöd både på tilltugg från Allerum, drinkar blandade med dryck från Kiviks musteri och bevis för hur kreativitet effektiviserar kommunikation. Stort tack till alla […]

190520

Lansering av effektivitetsprinciperna i Skåne

Frågan om kommunikationens affärseffekt är lika gammal som aktuell. Om du som byrå eller marknadschef inte kan förklara hur reklamen skapar affärsvärde kommer din budget att krympa. Hur orättvist det än må vara. Därför har KOMM tagit fram Effektprinciperna – åtta principer för hur man bör tänka kring, och arbeta med, kommunikationseffekt. KOMMs Effektkommitté under […]

190130

Working our magic for magic brands

Garbergs Malmös Showreel 2018. Titta här

181220

Goda nyheter!

Sedan oktober går vi mest runt och ler hela dagarna över att Skånemejerier ost med bland annat varumärket Allerum är ny kund här på byrån. Say cheese!

181214

MECA – Changer of the Year

Vår kund Susanna Carlander Grafström på MECA har vunnit utmärkelsen Changer of the Year på Mekonomen Groups ledarkonferens. Att Susanna får denna fina titel internt visar på att vi gjort ett fantastiskt jobb ihop sedan samarbetet startade i februari. Tillsammans har vi gjort ett gediget strategiarbete med ny varumärkes- och kommunikationsplattform samt ett nytt kommunikationskoncept. […]

180716

Lunds Universitet till Garbergs Malmö

Ett skånskt akademiskt trefaldigt hurra utropades på byrån när vi vann upphandlingen om att bli fullservicebyrå för Lunds Universitet.

180518

Garbergs Köpenhamn

17-18 maj 2018 flyttade vi hela kontoret till Köpenhamn i hela två dagar. För att det är härligt med miljöombyte. För att det ger perspektiv. För att bli ännu bättre på det vi gör så fantastiskt bra. För att vi säljer värdeskapande kreativitet. Vi valde att kommunicera att vi blev Garbergs Köpenhamn. Med ny temporära logotyp […]

171213

Malin von Werder leder Guldägget 2018

Stoltheten på byrån över att vår CD och art director Malin von Werder blir huvudjuryordförande i Guldägget 2018. Malin har tre guldägg och fyra silverägg i bagaget. Dessutom har hon två gånger tidigare varit kategoriordförande i Guldägget och har suttit i juryn för bland annat Cannes Lions, Eurobest och Dubai Lynx. Hon hälsar: – Jag är […]

171201

SPINN FTW

För andra året i rad vann vi guld tillsammans med Landskrona stad i Spinn – Sveriges största PR-tävling. I hård konkurrens blev det vårt anti-mobbnings-initiativ KIDISH som vann med följande motivering: Den vinnande kampanjen löser på ett ambitiöst sätt ett problem nutidsvuxna brottas med. Nämligen att förstå vad barnen prata om på sociala medier. På så […]