190521

TNW2019 -The heart of Tech

Vår iAD, Jone, besökte The Next Web Conference 2019 i Amsterdam, Europas största årliga tech event. 17,500 deltagare. 2 dagar och oändligt många speakers.

 

Årets tema var The Heart of Tech där fokus låg på att lyfta frågan om vi som arbetar i brancher som använder digitala kanaler och tech, kommer använda det för att göra världen bättre eller sämre. Vi behöver tänka ut hur vi ska förhålla oss till allt vi uppfinner och få in det mänskliga igen, oavsett om det handlar om marknadsföring, AI, forskning, packaging, IT-säkerhet, sociala medier eller vad det nu är.

 

Jone lyssnade bland annat på Bumbles VP, Louise Troen om The power of kindness in brand building. Bumble, är ett företag som lever och andas sina värderingar: Kindness, Respect,  Equality, Accountability, Growth. Värderingarna genomsyrar allt Bumble gör internt och externt. På The Next Web Conference berättade Louise bland annat, att de för sina användares trygghet använder ny recognition-teknik för att upptäcka om olämpliga bilder (läs dick pics) skickas mellan användare. Om någon beter sig illa i deras produkt, skriver de öppna brev till personen i sin blogg. De vill skapa ett klimat där alla står för sina handlingar och inte gömmer sig bakom en skärm. Ska man vara på Bumble, ska man vara snäll helt enkelt. Kindness is the key to success. Och det är Bumble helt klart ett bevis på.

190130

Working our magic for magic brands

Garbergs Malmös Showreel 2018. Titta här

181220

Goda nyheter!

Sedan oktober går vi mest runt och ler hela dagarna över att Skånemejerier ost med bland annat varumärket Allerum är ny kund här på byrån. Say cheese!

181214

MECA – Changer of the Year

Vår kund Susanna Carlander Grafström på MECA har vunnit utmärkelsen Changer of the Year på Mekonomen Groups ledarkonferens. Att Susanna får denna fina titel internt visar på att vi gjort ett fantastiskt jobb ihop sedan samarbetet startade i februari. Tillsammans har vi gjort ett gediget strategiarbete med ny varumärkes- och kommunikationsplattform samt ett nytt kommunikationskoncept. […]

181024

Säg hej till Liselott!

Liselott är vår nya strategiska projektledare med stor erfarenhet inom FMCG. Hon kommer senast från Orkla Foods där hon har haft positionen New business manager med fokus på koncept, brand building och strategi. Varmt välkommen Liselott!

180716

Lunds Universitet till Garbergs Malmö

Ett skånskt akademiskt trefaldigt hurra utropades på byrån när vi vann upphandlingen om att bli fullservicebyrå för Lunds Universitet.

180518

Garbergs Köpenhamn

17-18 maj 2018 flyttade vi hela kontoret till Köpenhamn i hela två dagar. För att det är härligt med miljöombyte. För att det ger perspektiv. För att bli ännu bättre på det vi gör så fantastiskt bra. För att vi säljer värdeskapande kreativitet. Vi valde att kommunicera att vi blev Garbergs Köpenhamn. Med ny temporära logotyp […]

171213

Malin von Werder leder Guldägget 2018

Stoltheten på byrån över att vår CD och art director Malin von Werder blir huvudjuryordförande i Guldägget 2018. Malin har tre guldägg och fyra silverägg i bagaget. Dessutom har hon två gånger tidigare varit kategoriordförande i Guldägget och har suttit i juryn för bland annat Cannes Lions, Eurobest och Dubai Lynx. Hon hälsar: – Jag är […]

171201

SPINN FTW

För andra året i rad vann vi guld tillsammans med Landskrona stad i Spinn – Sveriges största PR-tävling. I hård konkurrens blev det vårt anti-mobbnings-initiativ KIDISH som vann med följande motivering: Den vinnande kampanjen löser på ett ambitiöst sätt ett problem nutidsvuxna brottas med. Nämligen att förstå vad barnen prata om på sociala medier. På så […]