100% Student
OM IKEA
Ikea skapar en bättre vardag för de många människorna.
OM PROJEKTET
Tillsammans med Ikea Communications tog vi för andra året i rad fram Ikeas globala back to school-kampanj, återigen med målgruppen unga vuxna och under 2018 års komunikationsplattform Hello to new beginnings.
Team ICOM: Mulle Metcalfe, Fredrik Cederholm, Sonia de Souza, Bibi Persson, Anna Laursen
Produktionsbolag: Petorovsky
Fotograf: Carl-Johan Hjertström
OM IDÉN
2019 grundades kampanjen på en större insiktsundersökning om studenters beteende och döptes till 100%student.
Det händer mycket i en students liv och vi var nyfikna på vanor runt både studerande och vardagsliv.
Visste du till exempel att 60% av alla studenter vill ha ett boende som skiljer sig från sitt föräldrahem, men 57% vill ha med sig något som påminner om det. Eller att 75% säger sig vara kompetenta i köket, men 30% spenderar det mesta av sina pengar på takeaway?
Runt insikterna byggde vi skräddarsydda rumslösningar. Kampanjen bestod av fyra reklamfilmer och 15 stillbilder att användas på alla plattformar.





