100% Student

OM IKEA

Ikea skapar en bättre vardag för de många människorna.

OM PROJEKTET

Tillsammans med Ikea Communications tog vi för andra året i rad fram Ikeas globala back to school-kampanj, återigen med målgruppen unga vuxna och under 2018 års komunikationsplattform Hello to new beginnings.
Team ICOM: Mulle Metcalfe, Fredrik Cederholm, Sonia de Souza, Bibi Persson, Anna Laursen
Produktionsbolag: Petorovsky
Fotograf: Carl-Johan Hjertström

OM IDÉN

2019 grundades kampanjen på en större insiktsundersökning om studenters beteende och döptes till 100%student.
Det händer mycket i en students liv och vi var nyfikna på vanor runt både studerande och vardagsliv.
Visste du till exempel att 60% av alla studenter vill ha ett boende som skiljer sig från sitt föräldrahem, men 57% vill ha med sig något som påminner om det. Eller att 75% säger sig vara kompetenta i köket, men 30% spenderar det mesta av sina pengar på takeaway?
Runt insikterna byggde vi skräddarsydda rumslösningar. Kampanjen bestod av fyra reklamfilmer och 15 stillbilder att användas på alla plattformar.
https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2019/08/student1.jpg
https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2019/08/student2c.jpg
https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2019/08/student3.jpg
https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2019/08/student4.jpg
https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2019/08/student5.jpg
https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2019/08/student6.jpg