Först med det senaste sedan 1902.

OM NK

Nordiska Kompaniet är Sveriges enda lyxvaruhus i världsklass.

OM PROJEKTET

NK ville få Stockholm att upptäcka allt nytt vårmode samt de nya avdelningarna i varuhuset.

OM IDÉN

Redan 1902 myntade NKs grundare Josef Sachs uttrycket och sedan dess är det så NK har abetat – först med det senaste. För att påvisa detta skapade vi en kampanj där historiska bilder från NKs arkiv klipptes ihop med nytagna bilder. Modeller från då och nu förenades sida vid sida på olika platser i varuhuset och visade upp det senaste vårmodet från både 1902 och 2020.

https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2020/03/nk_1.jpg
https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2020/03/nk_3.jpg
https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2020/03/nk4.jpg
https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2020/03/nk5.jpg
https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2020/03/nk6.jpg
https://www.garbergsmalmo.se/wp-content/uploads/2020/03/nk_2.jpg