Hello to new beginnings
Om IKEA
IKEA skapar en bättre vardag för de många människorna.
Om projektet
Tillsammans med IKEA Creative Hub har vi gjort årets globala Back to School-kampanj för IKEA. Med visionen att skapa en bättre vardag för de många människorna vill IKEA alltid inspirera och vara relevanta för alla. Men i den här specifika kampanjen valdes för första gången en specifik målgrupp: unga vuxna som flyttar hemifrån för första gången för att studera.
Regissör: Clara Nova Tägström
Produktionsbolag: Bacon
Fotograf: Daniel Wester
Om idén
“Back to School” har blivit ett generiskt begrepp för detaljhandeln. I 2018 års globala Back to School-kampanj vill IKEA inspirera ungdomar att säga “Hello to new beginnings” istället. Det handlar om att hylla studenternas livsstil, boosta deras kreativitet och förstå deras vardag.
Storyn äger rum i en typisk studentrumsmiljö och kommer till liv genom en specialskriven låt med texter som relaterar till studentlivet och nya början. Som ett tillägg producerades en serie life hacks, vilket skapade en perfect match mellan studenternas uppfinningsrikedom och IKEAs utbud.




