Projekt
CDON
Century Europe
Datacenter
Doro
Ecolean
Emporia
Finax
Folkpartiet
Garbergs Malmö
Helsingborg Marathon
Helsingborg Stad
Hövding
IKEA
Kung Markatta
Landskrona Stad
Lite Kalabalik
Malmö Stad
Niam
Orkla Foods
Prisjakt
Skåne Stadsmission
Skånemejerier
Sysav
ViktVäktarna
Zonnic

Hello to new beginnings

IKEA

OM IKEA

IKEA skapar en bättre vardag för de många människorna.

OM PROJEKTET

Tillsammans med IKEA Creative Hub har vi gjort årets globala Back to School-kampanj för IKEA. Med visionen att skapa en bättre vardag för de många människorna vill IKEA alltid inspirera och vara relevanta för alla. Men i den här specifika kampanjen valdes för första gången en specifik målgrupp: unga vuxna som flyttar hemifrån för första gången för att studera.

Regissör: CLARA NOVA TÄGTSTRÖM>>

Produktionsbolag: BACON>>

Fotograf: Daniel Wester

PRESS>>

OM IDÉN

“Back to School” har blivit ett generiskt begrepp för detaljhandeln. I 2018 års globala Back to School-kampanj vill IKEA inspirera ungdomar att säga “Hello to new beginnings” istället. Det handlar om att hylla studenternas livsstil, boosta deras kreativitet och förstå deras vardag.

Storyn äger rum i en typisk studentrumsmiljö och kommer till liv genom en specialskriven låt med texter som relaterar till studentlivet och nya början. Som ett tillägg producerades en serie life hacks, vilket skapade en perfect match mellan studenternas uppfinningsrikedom och IKEAs utbud.

OM IKEA

IKEA skapar en bättre vardag för de många människorna.

OM PROJEKTET

Tillsammans med IKEA Creative Hub har vi gjort årets globala Back to School-kampanj för IKEA. Med visionen att skapa en bättre vardag för de många människorna vill IKEA alltid inspirera och vara relevanta för alla. Men i den här specifika kampanjen valdes för första gången en specifik målgrupp: unga vuxna som flyttar hemifrån för första gången för att studera.

Regissör: CLARA NOVA TÄGTSTRÖM>>

Produktionsbolag: BACON>>

Fotograf: Daniel Wester

PRESS>>

OM IDÉN

“Back to School” har blivit ett generiskt begrepp för detaljhandeln. I 2018 års globala Back to School-kampanj vill IKEA inspirera ungdomar att säga “Hello to new beginnings” istället. Det handlar om att hylla studenternas livsstil, boosta deras kreativitet och förstå deras vardag.

Storyn äger rum i en typisk studentrumsmiljö och kommer till liv genom en specialskriven låt med texter som relaterar till studentlivet och nya början. Som ett tillägg producerades en serie life hacks, vilket skapade en perfect match mellan studenternas uppfinningsrikedom och IKEAs utbud.

Hello to new beginnings
Hello to new beginnings
Hello to new beginnings
Hello to new beginnings
Hello to new beginnings